Saturday, November 26, 2011

Somewhere at the KTM...

 Firstly, I want to wish SALAM MAAL HIJRAH especially to the Muslims. Semoga tahun ini lebih baik daripada tahun sebelum-sebelumnya.

 And, back to the topic. Yesterday...mmm....kita cerita bahasa Melayu je lah. Boleh? (My English is rusting) Ok, semalam, saya, adik saya, Afiq dan kawan-kawan pergilah meluangkan masa yang terlalu lapang ini dengan 'skating' di Sunway Pyramid. Best, memang best..tapi ada sesuatu yang terjadi sebelum itu, somewhere at the KTM... yang tak akanku lupa~ (maybe lupa jugak kot, satu hari nanti)

 Macam ni ceritanya, mula-mula, saya sepatutnya menaiki KTM dari Shah Alam sampai ke Subang Jaya. Manakala, dua orang kawan saya tu pulak naik KTM kat Kajang sampai Subang Jaya juga. Tapi, ayah saya baik hati untuk menghantar kami semua ni ke Sunway Pyramid. Tapi, kawan2 saya tadi tu dari KTM Kajang. Jadi, saya dan Afiq pun tunggulah diorang sampai ke KTM Subang Jaya.

 Mula-mula tunggu,
9.30: Janji sampai pukul 9:30, mana diorang ni, tren lambat kot...

10.00: Alaa...mana diorang ni, abah ada meeting jap lagi..

10.15: "Mana kawan2 awak, abah ada meeting ni"
           "Tak tau...diorang tak sampai lagi...tak apalah..abah pergilah dulu, nanti kitorang naik bas"
          Dan ayahku pun berlalu pergi. Afiq pula menunjukkan reaksi muka yang marah. Rasa nak nangis kot..

2 minit kemudian..."Beg aku, dalam kereta abah!" Dan aku berlari menuju kereta abah yang baru bergerak.
 Duit, telekung, semua dalam tu! ABAH!! Tetapi, nampaknya abah tak perasan yang saya sedang mengejar dia, jauh kot kejar. Belum skating lagi dah penat. Saya pun berpatah balik ke stesen KTM tadi dengan perasaan yang agak malu. Semua orang pandang, mana tak malu. Ada seorang akak tu, pandang je saya. Saya pun 'call' abah dengan penuh rasa bersalah yang teramat-amat, ingin abah berpatah balik, membawa beg Iffah. Nasib baik abah baik. Kalau tak.. tak dapatlah nak skating..hmmm.

10.30: Menghembuskan nafas lega yang teramat! Akhirnya! Diorang sampai jugak! Saya tak marah sangat   pun kat diorang tapi, Afiq tu lah. Marah jugak tu... Lepas tu naiklah bas...sampai Sunway~

 Begitulah kisah yang tak berapa best sangat pun...

And here some pictures at the Sunway Pyramid
Taraa~ Sunway Pyramid  Ice

Pretty~

Christmas is coming..which is about another month...lama lagila~


Dekat dalam 'sleigh'

The place we went for skating, dah pandai skating sikit!

Ambik gambar dengan snowman kejap
 And the end~

No comments:

snow


follow