Sunday, July 27, 2014

"The Best of All"

Bismillahirrahmanirrahim
"Describe your Ramadhan"

This is it:

"Aku nak berangkat ni."

"Jap". Ku peluk erat sahabat lama ku itu.

'Eh, tak pernah-pernah peluk aku."

"Tahun ni, aku belajar macam-macam dari kau. Serius weh!"

Dia tersenyum. "Bukan aku aku yang ajar kau. Allah. Aku just dihantar ke sini untuk peringatkan korang je".

Namun, ku masih memegang erat tangannya. Berharap agar dia dapat tinggal lebih lama lagi.

"Dahlah. Syawal nak datang tu. Kau lepas ni jangan nakal-nakal bila aku dah takde ni."

Ku lepaskan tangannya. Perlahan-lahan, dia makin menjauh dariku. Yang ada di depan mata ku, "Wal. Ahlan.":)

Ku berbisik kepada diri, 'Moga aku kuat'.


*jujur dari hati yang tulus murni. Eceh.

Setakat ini, Ramadhan kali ini yang paling mendidik dan yang paling indah. Serius. May Allah bless.

And have a blast Eid everyone!



No comments:

snow


follow