Saturday, October 20, 2012

At last!


At last, I'm home.

At last, I'm posting this post.

And at last, 

..I'm free of PMR!!

Weeeee~ finally!

Beberapa hari yang lalu...

 Aku menjawab kertas Bahasa Arab dengan penuh konsentrasi (ceh!). Dalam masa sejam setengah aku sudah menyiapkannya. Aku membelek-belek dan menyemaknya dengan berhati-hati. Word by word. Letter by letter. Baris by baris

 "Ok!" aku membisik kepada diriku. Ditutup kertas tersebut dan aku pun melihat sekeliling. Melihat ke depan, kanan, kiri, atas, dan...bawah? Belakang? Errr..better not. Aku yang patut aku lakukan selama sejam yang tinggal ini? Hmm.. tidurlah!

 Aku meletakkan kepalaku di atas meja, cuba melelapkan mata namun, tak mampu untuk lena, langsung. Aku mengangkat kepala ku dan termenung. Kemudian, menyelak kertas tersebut dan hanya bergoyang kaki. "Last papeeeerr" aku membisikkanya dengan slang Jozan dan tergelak sendiri. Ah, gila. Last paper B. Arab dan aku akan, BEBAS! Aku tersengih sendiri, lagi! Arrgghh! Aku termenung, melilau ke sana dan ke sini, menantikan penamatnya.

 "10 minit lagi..", ketua pengawas memberitahu. "...sebelum berakhirnya PMR dan bebas!", aku bermonolog sendiri. Aku tersenyum sendiri lagi. Fikiranku menerawang entah ke mana. Memikirkan tentang rumah, FB, drama, Legoland dan macam2. Aaaahh~

 "Baiklah masa sudah pun tamat...". YAYY!! Aku melepaskan suatu nafas kelegaan namun senyumanku hanya senyuman yang hambar yang tidak menggambarkan apa yang sebenarnya aku rasakan. Control macho, hehe.

 Budak putera melepaskan tension masing dengan bermain dengan botol plastik mereka. Akhirnya, berakhirlah!

.......................................................................................................................................................

And now, I'll do what I wanna do the things I couldn't do before PMR. Yeah! Dan selamat hari merdeka sahabat Form 3 ku!


No comments:

snow


follow